Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
Tyto obchodní podmínky upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“ nebo „OZ“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě smlouvy (dále jen „smlouva“) uzavřené mezi společností AST Education s.r.o., která je provozovatelem internetového obchodu a poskytovatelem služeb, a zákazníkem, a to prostřednictvím internetového obchodu na webové stránce umístěné na internetové adrese www.dej-prijimacky.cz.
A – OBECNÁ ČÁST
Článek I.
Úvodní ustanovení
- Provozovatelem internetového obchodu a poskytovatelem služeb je společnost AST Education s.r.o., IČO: 21933499, se sídlem Záhřebská 562/41, Praha 2 – Vinohrady, PSČ 120 00, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. C 408743 (dále jen „Poskytovatel“). Poskytovatel je provozovatelem projektu Dej-přijímačky.cz.
- Poskytovatel při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Jedná se o podnikatele, který přímo nebo prostřednictvím jiných osob poskytuje zákazníkovi služby.
- Zákazník je spotřebitelem a při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Jedná se o fyzickou osobu, která nakupuje výrobky nebo užívá služby pro sebe nebo pro blízkou osobu (nezletilé dítě), a to za jiným účelem než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami. Není-li dále výslovně stanoveno jinak, použijí se ustanovení těchto obchodních podmínek vztahující se na zákazníka přiměřeně také na uživatele služby, jedná-li se o osobu od zákazníka odlišnou.
- Zákazník je na tyto obchodní podmínky před samotným uskutečněním objednávky řádně upozorněn a má možnost se s nimi seznámit. Odchylná ujednání od obchodních podmínek je možné sjednat přímo ve smlouvě, kdy taková ujednání mají přednost před zněním obchodních podmínek.
Článek II.
Služby Poskytovatele, cena a způsob úhrady
- Popis jednotlivých služeb Poskytovatele je uveden v internetovém obchodě na adrese www.dej-prijimacky.cz, případně na dalších internetových stránkách, z nichž vede odkaz na tyto stránky, či přímo na tyto obchodní podmínky.
- Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o službách, a to včetně uvedení cen každé služby, které jsou splatné předem, a to bezhotovostně způsobem zvoleným v prodejním formuláři. Pro bezhotovostní platby jsou platební metody napojeny na platební bránu společnosti Comgate a.s., která poskytuje zabezpečenou technologii přijímání platebních karet a online bankovních převodů.
- Není-li u jednotlivé služby stanoveno jinak, ceny jsou uvedeny včetně všech daní a souvisejících poplatků (Poskytovatel není plátce DPH). Ceny zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost Poskytovatele uzavřít smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
- Poskytovatel nabízí zejména:
- přípravné kurzy k přijímacím zkouškám,
- přijímací zkoušky nanečisto,
- individuální lekce
- Služby mohou být poskytovány přímo Poskytovatelem nebo jím pověřenými třetími osobami (lektory). Poskytovatel odpovídá za jejich výběr a odbornost.
- V případě, že zákazník při objednávce zvolil termín plnění objednávané služby dříve než po uplynutí čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od smlouvy ve smyslu článku V. odst. 3 obchodních podmínek, vyjadřuje tím výslovný souhlas s tím, aby Poskytovatel započal s plněním dle této smlouvy před uplynutím uvedené lhůty pro odstoupení od smlouvy, což bude mít ve smyslu ustanovení § 1837, písm. a) občanského zákoníku za následek nemožnost odstoupit od smlouvy po takovém zahájení plnění.
Článek III.
Registrace a uživatelský účet
- Pro využívání odeslání objednávky je nezbytná registrace zákazníka na webové stránce www.dej-prijimacky.cz a vytvoření uživatelského účtu (dále jen „registrace“). Při registraci je zákazník povinen uvádět pravdivé, přesné a úplné údaje (zejména jméno, příjmení, e-mail). Zákazník není oprávněn umožnit využívání svého osobního profilu třetím osobám s výjimkou osoby blízké v případě, má-li být služba určena pro tuto osobu. Zákazník odpovídá za správnost a pravdivost poskytnutých osobních údajů. Bližší informace o zpracování osobních údajů jsou uvedeny na www.dej-prijimacky.cz/zasady-ochrany-osobnich-udaju.
- Poskytovatel poskytuje veškerá oznámení a informace týkající se registrace a objednávky zákazníkovi v elektronické podobě, a to prostřednictvím e-mailové zprávy. Zákazník registrací souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku. Poskytovatel neodpovídá za případy, kdy k doručení odeslané e-mailové zprávy nedojde vinou provozovatele přenosové sítě či e-mailové schránky zákazníka.
- Zákazník provádí registraci pouze jednou. Každou další objednávku pak uskutečňuje prostřednictvím přihlašovacích údajů ke svému uživatelskému účtu. Přístup k osobnímu profilu je chráněn uživatelským jménem a heslem. Poskytovatel je oprávněn osobní profil zákazníka zrušit, zejména pokud zákazník účet nevyužívá po dobu delší než 2 roky nebo pokud poruší své smluvní povinnosti, včetně těch vyplývajících z těchto obchodních podmínek.
- Registrace uživatelského účtu na webových stránkách poskytovatele sama o sobě nepředstavuje uzavření smlouvy o poskytnutí konkrétní služby. Upravuje však podmínky obecného užívání webových stránek Poskytovatele. Zákazník registrací souhlasí s těmito obchodními podmínkami, které se uplatní na veškeré jeho budoucí smluvní vztahy s Poskytovatelem týkající se poskytovaných služeb, nestanoví-li Poskytovatel výslovně pro určité služby zvláštní podmínky.
Článek IV.
Uzavření smlouvy
- Objednávka zákazníka je návrhem na uzavření smlouvy a samotná smlouva je uzavřena okamžikem doručení závazného souhlasu Poskytovatele s tímto návrhem (závazným potvrzením objednávky).
- Od tohoto momentu mezi Poskytovatelem a zákazníkem vznikají vzájemná práva a povinnosti, jež jsou vymezena smlouvou a obchodními podmínkami, které jsou nedílnou součástí této smlouvy. Podáním objednávky zákazník stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí.
- Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání smlouvy.
Článek V.
Zrušení objednávky a odstoupení od smlouvy
Zákazník je oprávněn objednávku zrušit kdykoliv před uhrazením ceny objednané služby. Zrušení může zákazník provést prostřednictvím svého osobního profilu případně může objednávku zrušit také zasláním e-mailové zprávy na adresu info@dej-prijimacky.cz.
Po uhrazení ceny objednaného produktu je zákazník oprávněn objednávku zrušit v případech a za podmínek výslovně stanovených pro jednotlivé služby ve zvláštní části těchto obchodních podmínek týkající se dané služby.
Zákazník má ve smyslu ustanovení § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od uzavřené smlouvy odstoupit do čtrnácti (14) dnů bez uvedení důvodu s výjimkou:
- produktu Poskytovatele, který spočívá v poskytování služby (včetně online produktů), jestliže s jejich plněním bylo se souhlasem zákazníka započato před uplynutím lhůty 14 dnů od převzetí plnění (termín zahájení poskytování služby je u takového produktu výslovně uveden nebo je závislý přímo na úkonu zákazníka),
- o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem zákazníka před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.
Odstoupit od této smlouvy může zákazník jakýmkoliv jednoznačným prohlášením adresovaným společnosti AST Education s.r.o., IČO: 21933499, se sídlem Záhřebská 562/41, Praha 2 – Vinohrady, PSČ 120 00, na stránkách www.dej-prijimacky.cz, e-mail: info@dej-prijimacky.cz (např. dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo prostřednictvím e-mailové zprávy).
Pokud zákazník odstoupí od smlouvy, vrátí mu Poskytovatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky, které na základě smlouvy Poskytovatel přijal. Pro vrácení peněžních prostředků bude použit stejný platební prostředek, který zákazník použil pro provedení počáteční transakce, pokud zákazník výslovně neurčí jinak.
Poskytovatel je oprávněn zrušit objednávku zákazníka, resp. odstoupit od smlouvy, pokud cena nebyla uhrazena do 14 dní od jejího uzavření (potvrzení objednávky).
Poskytovatel je oprávněn zrušit objednávku zákazníka v případě, že splnění smlouvy není z objektivních důvodů možné za stejných podmínek, za nichž byla objednávka učiněna.
Poskytovatel je dále oprávněn zrušit objednávku zákazníka v případech a za podmínek výslovně stanovených pro jednotlivé služby ve zvláštní části těchto obchodních podmínek týkající se dané služby.
Článek VI.
Práva z vadného plnění
- Poskytovatel odpovídá zákazníkovi za to, že služba bude poskytnuta ve sjednaném rozsahu, kvalitě a včas. Služba je vadná, jestliže nemá vlastnosti, které byly ujednány, nebo vlastnosti, které může zákazník rozumně očekávat, zejména s ohledem na popis služby uvedený na stránkách Poskytovatele.
- Zákazník je povinen vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji zjistí. Reklamaci může podat jakýmkoliv jednoznačným prohlášením adresovaným společnosti AST Education s.r.o., IČO: 21933499, se sídlem Záhřebská 562/41, Praha 2 – Vinohrady, PSČ 120 00, na stránkách www.dej-prijimacky.cz, e-mail: info@dej-prijimacky.cz (např. dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo prostřednictvím elektronické pošty).
- Poskytovatel posoudí oprávněnost reklamace a vyrozumí zákazníka o způsobu jejího vyřízení. Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
- Poskytovatel neposkytuje žádnou záruku a nepřebírá odpovědnost za to, že zákazník úspěšně vykoná přijímací zkoušky, školní testy nebo jiné formy hodnocení, ke kterým směřuje využití služeb Poskytovatele. Předmětem závazku Poskytovatele není dosažení konkrétního výsledku, nýbrž pouze řádné poskytnutí služby spočívající ve vzdělávání a doučování, tedy vytvoření podmínek a obsahu pro individuální rozvoj zákazníka.
Článek VII.
Autorská práva
- Při užívání jakýchkoliv produktů Poskytovatele, stejně jako produktů třetích osob poskytnutých v rámci služeb Poskytovatele, je zákazník povinen dodržovat zákon č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Zejména nesmí bez oprávnění produkty ani jiné poskytnuté materiály půjčovat, kopírovat, prodávat či jinak šířit v rozporu s tímto zákonem. Porušením autorských práv se zákazník vystavuje riziku vymáhání náhrady škody a bezdůvodného obohacení ze strany Poskytovatele; v některých případech může takové jednání naplnit i skutkovou podstatu trestného činu.
Článek VIII.
Závěrečná ustanovení
- Tyto obchodní podmínky se vztahují na veškeré smluvní vztahy mezi zákazníkem a Poskytovatelem.
- Právní vztahy mezi Poskytovatelem a zákazníkem se řídí právním řádem České republiky. V záležitostech neupravených smlouvou či těmito obchodními podmínkami se strany řídí zejména občanským zákoníkem (zákon č. 89/2012 Sb.) a příslušnými souvisejícími předpisy. Pokud by některé ustanovení těchto obchodních podmínek bylo v rozporu s kogentními ustanoveními právních předpisů na ochranu spotřebitele, použije se příslušné ustanovení zákona.
- Stane-li se některé ustanovení těchto obchodních podmínek neplatným či neúčinným, nemá tato neplatnost vliv na ostatní ustanovení obchodních podmínek ani na uzavřenou smlouvu. Smluvní strany se zavazují takové neplatné ustanovení nahradit ustanovením platným, které co nejvíce odpovídá zamýšlenému účelu původního ustanovení.
- Znění obchodních podmínek může poskytovatel přiměřeným způsobem měnit, doplňovat či rušit. Aktualizované znění obchodních podmínek bude uveřejněno na internetových stránkách Poskytovatele a informace o změně obchodních podmínek bude učiněna odesláním oznámení o změně obchodních podmínek na zákazníkem sdělenou e-mailovou adresu či jiným vhodným způsobem.
- V případě, že zákazník nebude s příslušnou změnou obchodních podmínek sou
hlasit, je oprávněn vypovědět smlouvu do 10 dnů po doručení oznámení o změně obchodních podmínek podle předchozího odstavce. Výpovědní doba činí v tomto případě 1 měsíc a počíná běžet první den měsíce následujícího po doručení výpovědi Poskytovateli. Nevyužije-li svého práva na výpověď smlouvy, platí, že se změnou obchodních podmínek souhlasí. 6. Veškeré právní vztahy vzniklé mezi Poskytovatelem a zákazníkem před nabytím účinnosti těchto obchodních podmínek zůstávají i nadále v platnosti. 7. Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dnem jejich zveřejnění na webových stránkách Poskytovatele. 8. Zákazník zaškrtnutím v objednávce prohlašuje, že se plně seznámil s obsahem obchodních podmínek, a že veškerá ujednání obchodních podmínek jsou pro zákazníka jasná, srozumitelná, přehledná a čitelná bez zvláštních obtíží či omezení, a že mu byla sdělena srozumitelným a jasným způsobem. Zákazník tímto prohlašuje, že obsah těchto obchodních podmínek přijímá.
Všeobecné obchodní podmínky – zvláštní část
Článek I.
Přijímací zkoušky nanečisto
Služba přijímací zkoušky nanečisto je poskytována prezenční formou ve stanovených termínech a lokalitách, které Poskytovatel předem zveřejňuje na webových stránkách www.dej-prijimacky.cz. Služba je zaměřena na simulaci průběhu skutečných přijímacích zkoušek a je určena pro kolektivní účast.
Zákazník si může službu předplatit jedním ze dvou způsobů:
- zakoupením určitého počtu lekcí, které jsou následně čerpány dle volby zákazníka v rámci termínů vypsaných poskytovatelem,
- předplacením časově vymezeného období, během kterého je zákazník oprávněn účastnit se vymezených služeb nabízených poskytovatelem
Přístup ke službě je umožněn pouze registrovaným zákazníkům po úhradě ceny. Zákazník bere na vědomí, že kapacita termínů je omezená.
V rámci časového předplatného je zákazník oprávněn účastnit se přijímacích zkoušek nanečisto nejvýše v počtu deseti (10) termínů za celé předplacené období, a to bez ohledu na místo jejich konání.
Počet termínů přijímacích zkoušek nanečisto v jednotlivých městech, stejně jako případné uvedení orientační ceny za jeden termín v cenové nabídce nebo na webových stránkách Poskytovatele, se může měnit podle poptávky či účasti. V případě, že se ve městě, které si zákazník vybere, neuskuteční počet termínů, ke kterým je zákazník oprávněn k návštěvě v době nákupu předplatného, zákazník má nárok na vrácení poměrné části předplatného nebo na absolvování termínů přijímacích zkoušek nanečisto v jiném městě. Přehled aktuálně vypsaných termínů je průběžně zpřístupňován v uživatelském profilu zákazníka.
Poskytovatel je oprávněn provést změnu termínu či zrušit objednanou službu z organizačních důvodů. V takovém případě je povinen nabídnout zákazníkovi náhradní termín případně jiným způsobem upravit podmínky poskytnutí služby. Zákazník má právo zvolenou variantu odmítnout a požadovat vrácení uhrazené ceny služby. V takovém případě Poskytovatel vrátí zákazníkovi cenu služby bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů na bankovní účet uvedený zákazníkem.
Zákazník je oprávněn zrušit svou účast nejpozději 72 hodin před plánovaným termínem služby. Pozdější zrušení nebo neúčast bez omluvy nezakládá právo na vrácení ceny, nedohodnou-li se strany jinak.
Poskytovatel neposkytuje záruku ani nepřebírá odpovědnost za to, že účast na této službě povede k úspěšnému vykonání přijímací zkoušky. Služba má podpůrný charakter a jejím předmětem je pouze poskytnutí možnosti absolvovat zkoušku nanečisto v simulovaných podmínkách.
Článek II.
Přípravné kurzy
Přípravné kurzy jsou kolektivní vzdělávací služby zaměřené na systematickou přípravu k přijímacím zkouškám. Jsou poskytovány prezenčně nebo online, a jejich rozvrh a náplň jsou zveřejňovány na webových stránkách www.dej-prijimacky.cz.
Zákazník si může službu předplatit jedním ze dvou způsobů:
- zakoupením určitého počtu lekcí, které jsou následně čerpány dle volby zákazníka v rámci termínů vypsaných poskytovatelem,
- předplacením časově vymezeného období, během kterého je zákazník oprávněn účastnit se vymezených služeb nabízených poskytovatelem, a to bez ohledu na místo jejich konání.
Přístup ke kurzům je umožněn pouze registrovaným zákazníkům po úhradě ceny. Zákazník bere na vědomí, že kapacita jednotlivých termínů je omezená.
Uvedený počet lekcí v jednotlivých městech, stejně jako případné uvedení orientační ceny za jednu lekci v cenové nabídce nebo na webových stránkách Poskytovatele, se může měnit v závislosti na poptávce či účasti na jednotlivých lekcích. Přehled aktuálně vypsaných termínů (prezenčních i online) je průběžně zpřístupňován v uživatelském profilu zákazníka.
Poskytovatel je oprávněn jednostranně změnit konkrétní termín výuky nebo zrušit jednotlivé lekce. V takovém případě nabídne zákazníkovi náhradní termín případně jiným způsobem upraví podmínky poskytnutí služby. Zákazník má právo zvolenou variantu odmítnout a požadovat vrácení uhrazené ceny služby. V takovém případě Poskytovatel vrátí zákazníkovi cenu služby bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů na bankovní účet uvedený zákazníkem.
V případě předplatného ve formě lekcí je zákazník oprávněn zrušit účast na konkrétní lekci nejpozději 24 hodin před jejím začátkem. Při včasném zrušení se hodnota lekce vrací na zákaznický účet a může být využita k dalšímu čerpání služeb. Pozdější zrušení nebo neúčast bez omluvy nezakládá nárok na vrácení hodnoty lekce ani její náhradu, nedohodnou-li se strany jinak.
Peněžní prostředky za nevyčerpané lekce z předplatného po skončení kurzu lze na žádost zákazníka, učiněnou prostřednictvím e-mailové zprávy nebo jakýmkoliv jiným jednoznačným prohlášením adresovaným Poskytovateli, vrátit. Žádost musí být doručena nejpozději do 14 dnů ode dne konání druhého termínu jednotné přijímací zkoušky pro školní rok, ve kterém byla služba zakoupena. Vrácení příslušné částky bude provedeno bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od doručení žádosti, a to převodem na bankovní účet zákazníka.
Poskytovatel neposkytuje záruku ani nepřebírá odpovědnost za to, že účast na této službě povede k úspěšnému vykonání přijímací zkoušky. Služba má podpůrný charakter a jejím účelem je systematická příprava na přijímací zkoušky.
Článek III.
Individuální lekce
- Individuální lekce jsou poskytovány formou předplaceného počtu lekcí. Ceny a podmínky jsou uvedeny na webových stránkách www.dej-prijimacky.cz.
- Zákazník má nárok čerpat jednotlivé lekce formou výběru termínů výuky dle kapacit Poskytovatele. Přehled absolvovaných lekcí je pravidelně aktualizován v uživatelském profilu zákazníka.
- Zákazník může lekci zrušit nejpozději 24 hodin před jejím začátkem. Při včasném zrušení nedojde k jejímu odečtení. Pozdější zrušení nebo neúčast bez omluvy se považuje za absolvovanou lekci.
- Peněžní prostředky za nevyčerpané lekce z předplatného lze na žádost zákazníka učiněnou prostřednictvím e-mailové zprávy nebo jakýmkoliv jiným jednoznačným prohlášením adresovaným Poskytovateli, vrátit. Žádost musí být doručena nejpozději do 14 dnů ode dne konání druhého termínu jednotné přijímací zkoušky pro školní rok, ve kterém byla služba zakoupena. Vrácení příslušné částky bude provedeno bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od doručení žádosti, a to převodem na bankovní účet zákazníka.
- Poskytovatel neposkytuje záruku ani nepřebírá odpovědnost za to, že účast na této službě povede k úspěšnému vykonání přijímací zkoušky. Služba má podpůrný charakter a jejím účelem je systematická příprava na přijímací zkoušky.
Článek IV.
Přihlašování na termíny a pravidla účasti
- Přihlašování a odhlašování na služby Poskytovatele probíhá prostřednictvím uživatelského profilu zákazníka.
- Zákazník je povinen dodržovat Pravidla přihlašování zveřejněná na webových stránkách Poskytovatele (dále jen „Pravidla“) na adrese www.dej-prijimacky.cz/pravidla-pro-prihlasovani-na-lekce.
- V případě rozporu mezi obchodními podmínkami a Pravidly mají přednost ustanovení obchodních podmínek.